محصول به سبد خرید اضافه شد
0

بدون هیچ واهمه ای به پیش بروید

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 24 شهریور 1398
بازدید: 35

هر چه به زمان برگزاری آزمون سراسری نزدیک‌تر می‌شویم، احساسات گوناگونی در میان داوطلبان کنکور بروز می‌کند. برخی از داوطلبان عزیز در آمادگی کامل هستند و آرزو می‌کنند که زودتر ایام باقی‌مانده تا زمان برگزاری این آزمون، تمام شود تا بتوانند موفقیت خود را جشن بگیرند. برخی نیز با بیم و امید، دچار دو دلی و نگرانی هستند و با اینکه بخوبی مطالعه کرده‌اند، اما گمان می‌کنند شاید آمادگی کافی حضور در این آزمون را نداشته باشند، و گروهی نیز به دلیل مطالعه نکردن کافی، نداشتن یک برنامه‌ریزی درست و اصولی و …، برایشان  فرقی نمی‌کند که کنکور چه زمانی باشد، سطح سؤالات چگونه باشد و مواردی از این قبیل. امروز می‌خواهیم درباره یک احساس مشترک با شما صحبت کنیم که برای تمام داوطلبان و حتی تمام انسان‌ها دل انگیز و زیباست. این احساس، حس موفقیت و کامیابی است. فرقی نمی‌کند که در چه سطحی از آمادگی برای کنکور و توان مطالعاتی باشید؛ مهم این است که موفقیت و رسیدن به آن، به شما احساس زیبا و دل نشینی خواهد داد. یک ماه تا آزمون سراسری باقی‌مانده است و اگر بخواهید، می‌توانید به موفقیت دست یابید و این احساس را با تمام وجود لمس کنید. موفقیت از دیدگاه هر داوطلب، بسته به تلاش او فرق می‌کند. ممکن است فردی که بسیار تلاش کرده است، موفقیت را در قبولی در رشته برق دانشگاه صنعتی شریف تعریف کند، و شخصی که تا الان چندان زحمتی نکشیده و اگر در کنکور قبول نشود مجبور باشد به خدمت سربازی برود، موفقیت را صرفا قبولی در دانشگاه بداند.

با اینکه سطوح و تعریف موفقیت در میان داوطلبان مختلف، متفاوت است؛ اما اصول آن برای همه یکسان است. اولین گام در مسیر موفقیت، باور موفقیت است؛ نه اینکه خیلی سطحی با خود بگویید موفق خواهید شد و دیگر تمام! باور موفقیت باید جزیی از وجود شما و ملکه ذهنتان باشد تا به آن برسید. چرا بعضی از داوطلبان با اینکه زیاد زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند، نمی‌توانند رتبه مورد نظر خود را به دست آورند؟ زیرا به این باور نرسیده‌اند که می‌توانند موفق شوند. وقتی ما خودمان، خود را باور نداشته باشیم، آیا می‌توانیم از موانع بگذریم و به هدف برسیم؟! نه، زیرا در ادامه، همه نیروهای درونی و بیرونی به ما خواهند گفت که نمی‌توانیم، و این پندار، ما را از انجام تلاش بیشتر و نشان دادن قابلیت‌هایمان محروم خواهد کرد؛ پس برای موفقیت در کنکور، گاهی به صیقل دادن باورها و ترمیم انگیزه‌ها نیازمندیم.

 روی سخنم با همه شما داوطلبان عزیز، بخصوص آنهایی است که تا الان برای کنکور، زحمت زیادی نکشیده‌ و تلاش نکرده‌اند. اگر فقط خود و موفقیتتان را باور کنید، باز هم می‌توانید از این وقت باقی‌مانده، بخوبی استفاده کنید و نتیجه بگیرید. کنکور، یعنی تعیین شایستگی دانش‌آموزی که می‌خواهد در دانشگاه تحصیل کند؛ ضمن آنکه ملاک این تعیین شایستگی، تا حد زیادی اکتسابی بوده و هر کدام از شما به تنهایی می‌توانید با پرورش نقاط مثبت آن در جهت رسیدن به هدف خود، به این سطح نزدیک‌تر بشوید. کنکور، یعنی تمرین، تلاش مستمر، پشتکار، امید، مسؤولیت‌پذیری و رسیدن به احساس ناب اعتماد به نفس واقعی. اینکه در رویا و خیال به دنبال رسیدن به اهداف بلند، مثل کسب رتبه خوب در کنکور باشید، اما هیچ تغییر خاصی در رفتار تحصیلی و مطالعاتی خودتان ایجاد نکنید، بیهوده آب در هاون کوبیدن است. هیچ فردی، این موضوع را رد نمی‌کند که داشتن هدف و دید مثبت در گام نخست، حس خوشایند حرکت را به وجود می‌آورد؛ البته در باطن و درون هر یک از شما هم باید این باور باشد که می‌توانید و برای این هدف و توانستن نیز باید تلاش کنید؛ پس باورهای بزرگ در جهت رسیدن به آرزوها، باید قدرت برانگیختن روان و توان انسان را داشته باشد.

برچسب‌ها:

adminghobadi

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی جهان من، مرکز خرید انواع کتاب درسی، کمک درسی، عمومی، کتب خارجی و دانشگاهی، مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه‌های مختلف کتب عمومی، درسی، دانشگاهی و کمک درسی را شامل می‌شود.
تمامی حقوق این سایت متعلق به جهان من می باشد.
Copyright © 2024 Jahaneman